ΑΘΗΝΑ / ΠΡΟΑΣΤΙΑ: (1) Χαλκοκονδύλη 5, τηλ. 210 330.111.0, (2) Χαλκοκονδύλη 9, τηλ. 210 33.01.300. Εύκολη πρόσβαση από όλες τις περιοχές της Αττικής: 1-5' από μετρό και ηλεκτρικό (Ομόνοια ή Πανεπιστήμιο) και τις κυριότερες αφετηρίες λεωφορείων και τρόλεϊ (Ακαδημίας, Πανεπιστημίου, Σταδίου κλπ.).

ΠΕΙΡΑΙΑΣ / ΠΡΟΑΣΤΙΑ: Στοά Θεολόγου, 1ος όροφος, είσοδος από Τσαμαδού 44 ή από Αγίου Κωνσταντίνου 11. Δίπλα στον υπό κατασκευή σταθμό του μετρό Δημοτικό Θέατρο. Τηλ. 210 41.000.34, 210 41.000.85. Εύκολη πρόσβαση από όλες τις περιοχές και τα προάστια του Πειραιά.

ΝΟΤΙΑ ΠΡΟΑΣΤΙΑ: Βουλιαγμένης 54, ακριβώς μπροστά στο metro Ελληνικό. Τηλ. 210 96.200.43, 210 96.200.93.

Online μαθήματα (real time) για όλη την Ελλάδα. Πανελλαδικά τηλ: 210 96.200.43, 210 33.01.300.

Παρασκευή, 30 Δεκεμβρίου 2016

Μαθήματα Proficiency «με το δικό σου ρυθμό» ή με το ΣΩΣΤΟ ρυθμό;

Μαθήματα Proficiency «με το δικό σου ρυθμό»; Ίσως ακούγεται βολικό, αλλά αυτό που μας ενδιαφέρει όταν μιλάμε για προετοιμασία Proficiency είναι το πρόγραμμα που θα επιλέξουμε να είναι ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟ και όχι «βολικό».

Λειτουργικό σημαίνει:

Α) Να «ξαναμπούμε στο κλίμα» της εκμάθησης Αγγλικών ομαλά και προοδευτικά μεν, σύντομα δε. Ο χρόνος είναι πολύτιμος και οι ευκαιρίες δεν περιμένουν.
Β) Να προετοιμαστούμε σε σύντομο χρονικό διάστημα, χωρίς όμως να ξοδεύουμε ατέλειωτες ώρες για μελέτη στο σπίτι. Κάποιος άλλος (το φροντιστήριο) πρέπει να έχει φροντίσει η ύλη να είναι «μασημένη τροφή» και όχι «να μας βγαίνει η ψυχή» κάθε φορά που παρακολουθούμε μάθημα ή κάνουμε homework.

Γ) Να υπάρχει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης της προετοιμασίας και – αυτονόητα – να μεγιστοποιήσουμε τις πιθανότητες επιτυχίας μας.

Έχετε αναρωτηθεί γιατί σχεδόν κανείς δεν καταφέρνει να προετοιμαστεί μόνος του για το Proficiency; Πολλοί θα πουν λόγω της έλλειψης δασκάλου. Η εξήγηση αυτή μπορεί να είναι η προφανής αλλά είναι η μισή αλήθεια, γιατί το ίδιο (δηλαδή ότι δεν καταφέρνουν να βελτιώσουν τα Αγγλικά τους και να περάσουν τις εξετάσεις) ισχύει σε μεγάλο βαθμό και για πολλούς από όσους επιλέγουν τα ιδιαίτερα μαθήματα.

Επομένως, αυτό που φταίει δεν είναι (μόνο) η απουσία εκπαιδευτή (σε όσες περιπτώσεις αυτό ισχύει) αλλά - κυρίως - η «χαλαρή» αντιμετώπιση του εγχειρήματος από πλευράς σπουδαστή, από πλευράς καθηγητή ή και από τις δύο πλευρές.

Κάθε project (σχέδιο) - και η προετοιμασία για το Proficiency ένα project είναι – δεν μπορεί να μην έχει συγκεκριμένο deadline (προθεσμία ολοκλήρωσης). Φαντάζεστε να πείτε στον εργοδότη σας ότι θα τελειώσετε τη δουλειά που σας ανέθεσε «με το δικό σας ρυθμό»; Αν η εκμάθηση «με το δικό μας ρυθμό» ήταν ο «χρυσός κανόνας», κανένα πανεπιστήμιο δε θα έλεγε ότι το τάδε πρόγραμμα διαρκεί 8, 10 ή οσαδήποτε εξάμηνα. Θα καλωσόριζε τους φοιτητές και θα τους έλεγε ότι μπορούν να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους και να αποφοιτήσουν όποτε θέλουν, με «το δικό τους ρυθμό»!

Δεν έχει επομένως λογική, ένας φοιτητής που «σκίζεται» για να περάσει τα μαθήματα της σχολής του στην ώρα τους για να τελειώσει και τη σχολή του στην ώρα του, να προσπαθήσει να προετοιμαστεί για το Proficiency «με το δικό του ρυθμό». Κατά τον ίδιο τρόπο που αν προσπαθήσεις να τελειώσεις τη σχολή σου «με το δικό σου ρυθμό» θα καταλήξεις σίγουρα «αιώνιος φοιτητής», αν προσπαθήσεις να προετοιμαστείς για το Proficiency με το δικό σου ρυθμό θα …γεράσεις προετοιμαζόμενος!

Μόνο ένα οργανωμένο πρόγραμμα προετοιμασίας Proficiency με συγκεκριμένο ρυθμό και συγκεκριμένη στόχευση σε ότι αφορά το χρονικό σημείο συμμετοχής στις εξετάσεις Proficiency είναι λειτουργικό και μπορεί να βοηθήσει κάποιον να προετοιμαστεί για το Proficiency γρήγορα και αποτελεσματικά.

Αν ξεκινήσεις μία προετοιμασία για Proficiency με σκοπό να δώσεις εξετάσεις «όποτε είσαι έτοιμος», δε θα είσαι ποτέ έτοιμος! Επιπλέον, εφόσον αυτό στο προτείνει ο καθηγητής Αγγλικών ή το φροντιστήριο Αγγλικών που θα σε διδάξει, είναι ένας σίγουρος – και κατά τη γνώμη μας ανέντιμος – τρόπος για να σε κρατήσει μαθητή για μεγαλύτερο διάστημα από αυτό που είχε συμφωνηθεί αρχικά, αυτονόητα παίρνοντάς σου και περισσότερα χρήματα.
Τρεις ακόμα λόγοι για τους οποίους η προετοιμασία για το Proficiency «με το δικό σου ρυθμό» είναι λάθος επιλογή, ειδικά για έναν ενήλικο:

1)   Η αρχική ώθηση, ο αρχικός ενθουσιασμός που σίγουρα έχει κάθε ενήλικος που αρχίζει μία προετοιμασία για Proficiency είναι φυσιολογικό να φθίνει με την πάροδο του χρόνου, όπως ισχύει για κάθε σχεδόν νέο εγχείρημα που μετά από κάποιο διάστημα παύει να είναι νέο και γίνεται πλέον μέρος της ρουτίνας μας. Επομένως, αν ξεκινήσει κανείς προετοιμασία για Proficiency με τη λογική «ξεκινάμε και βλέπουμε» είναι «καταδικασμένος να αποτύχει». Για έναν ενήλικο, η μόνη λειτουργική προσέγγιση είναι το «να αρχίσουμε για να τελειώνουμε (και μάλιστα όσο πιο σύντομα τόσο καλύτερα)».

2)   Ο αστάθμητος παράγων. Ένας ενήλικος (σε αντίθεση με ένα παιδί) δεν ξέρει τι θα του «ξημερώσει αύριο». Όσο μεγαλύτερο είναι το χρονικό διάστημα της προετοιμασίας, τόσο αυξάνουν στατιστικά οι πιθανότητες να προκύψει κάτι  (για παράδειγμα, αυξημένες υποχρεώσεις στη δουλειά μου) που θα με κάνει να σταματήσω, ακόμα και λίγους μήνες πριν δώσω εξετάσεις για το Proficiency. Άρα, η όλη προσπάθειά μου θα πάει σε μεγάλο βαθμό χαμένη. Επομένως, κάθε ενήλικος που επιλέγει ένα μη-ταχύρυθμο πρόγραμμα προετοιμασίας Proficiency, «πάει γυρεύοντας».

3)   Αργή εκμάθηση = χαμένες ευκαιρίες. Ένα μεγάλο ποσοστό ενηλίκων που αποφασίζουν να βελτιώσουν τα Αγγλικά τους και να προετοιμαστούν για το Proficiency το κάνει για να εκμεταλλευτεί μία ευκαιρία ή γιατί οι γνώσεις ή / και η πιστοποίηση Αγγλικών που θα αποκτήσουν θα τους βοηθήσει στην επίτευξη ενός στόχου. Εύρεση εργασίας στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό, προαγωγή, συμμετοχή με αυξημένες πιθανότητες σε ένα διαγωνισμό ΑΣΕΠ, σπουδές στο εξωτερικό, είναι τέτοιοι στόχοι. Όμως οι ευκαιρίες αυτές δεν περιμένουν. Ο διαγωνισμός του ΑΣΕΠ δεν θα περιμένει εμένα να πάρω το Proficiency για να προκηρυχθεί!

Συνοψίζοντας, το να προετοιμαστεί ένας ενήλικος για Proficiency «με το δικό του ρυθμό» μπορεί να ακούγεται βολικό, αλλά σημασία έχει το αποτέλεσμα και στην περίπτωση της προετοιμασίας για το Proficiency το βολικό δεν είναι καθόλου αποτελεσματικό.